irinadehartie.blogspot.com Web analytics

vineri, 14 august 2009

Lacrimi pentru frizer

În părul ei aproape prost, aproape absent şi aproape îndrăgostit se jucau două flori de plastic şi pietre false. Cu dinţi şi fără dinţi, mai puţin cariate şi mai mult galbene, agrafele făceau din părul ei o pădure de trandafiri cocoşaţi de teama frizerului. Mi se zbat ochii de bucurie şi mi se curăţă gura de buze când mă gândesc că nu numai copiii au capul plin de flori cu aripi şi ritmuri de cântec (sau câine?) de leagăn rupt.
Să mă trezească frizerul când se hotărăşte! Să plângă şi nu-l las!
Părul ei e puţin mai slab decât ea, are ochi puţin mai crânceni şi debite mai periculoase. Câteodată gâtul, gelosul, se trage de şireturi cu şanţurile făcute de agrafe. Şi părul plânge, nenorcit de frizer şi speriat de podeaua rece de pe care îl mătură de sute de ani.
Părul ei era un fel de aplecare a regelui în faţa reginei tocmai în momentul critic al exploziei vinurilor. Nu! Nu roşu! Părul ei e ca soarele-n pânze de păianjen-soldat, agresat de gherila agrafelor şi păzit doar de cabina goală a ochilor.

16 comentarii:

Anonim spunea...

Doamne,irina,ce greoi scrii...nu inteleg nimic;iti dau un sfat:mai schimba-ti stilul,din cand in cand,nu mai scrie la abstract.Nu te-ai gandit sa incerci niste aforisme?Dar ce stiu eu...Oricum,sigur esti mult mai naturala in realitate;esti complicata,si asta ma epuizeaza;esti feminina si asta ma-ntristeaza...ete,na,ca am facut si versuri.Pt. irina:out

K. spunea...

:) Îmi place tot în afară de partea cu Anonim. Totul înseamnă ceva mai puţin asta.Mulţumesc pentru recomandare. Încerc să ţin cont.

Şerban Tomşa spunea...

Scrieţi absolut genial. Fiica mea a avut dreptate când v-a scris că scrieţi mai frumos decât însuşi Marquez. Alcătuiţi un volun şi, deşi trăiesc oarecum departe de viaţa literară, aş putea pune o vorbă bună pe la vreun editor.
O soluţie ar fi să-i trimiteţi lui Claudiu Komartin nişte texte. Este un poet extraordinar, e tânăr, frumos, hiperinteligent, supertalentat. Şi mai are două atuuri la fel de mari : se interesează de ceea ce fac confraţii săi, scrie cu generozitate despre ei şi trăieşte chiar în buricul târgului...
V-aş recomanda chiar eu domnului Komartin, dar nu-l cunosc personal.

Şerban Tomşa spunea...

"Alcătuiţi un ... volum.." Scriu cu un singur deget, grăbit, şi iar am spurcat...

Anonim spunea...

domnu' serban,''multumesc,pt. nimic''ar putea spune irina;e ca si cum v-o recomand pe min.andronescu,dar n-o cunosc.Oricum,irina,m-ai starnit...,atat de sensibila si recomanzi blogul lui bendeac.Tipul e ''o pozna a firii'',sa stii.Tie ce impresie ti-as face daca ti-as recomanda site-ul dexterjacksonshredded?Esti atat de speciala,si de enigmatica,incat ma faci sa sufar.Sanatate fericita iti doresc,si baieti cu chip frumos,in nr. cat mai mare,pt. ca multa dreptate avea vadim tudor cand spunea:''casatoria timpurie e ca un mic dejun copios,dar te apuca pe la pranz o foame...''.Dar probabil stii si tu asta.Pt. irina:out

Enkidu spunea...

Nu pricep, Anonimule, ce treabă ai tu cu blogul Irinei. Aici nu este cabinet medical. Eşti plin de fiere şi deversezi numai insulte. După câte îmi dau seama, nu prea ai habar de literatură. Ăsta nu e un blog pentru ...pamfletari ca tine. Ce criteriu de judecată e acela potrivit căruia dacă un individ nu înţelege nimic dintr-un text, acesta nu are nicio valoare ?Citeşte "Liberatea", că e un ziar pe înţelesul tuturor. După curajul de a te semna cum o faci, te iei şi de comentatori, fără să ştii ce spui... Încearcă şi mai citeşte câte ceva. Apropo, tu ce ai mai scris ? Bileţele ...anonime prietenilor ? Ai un stil de ţaţă instabilă mintal. Nu cumva eşti "o" anonimă ? Puţin îmi pasă de Bendeac, nu dau doi bani pe el, dar dacă dai citate din Vadim, ne-am lămurit... Nu e cazul să-l întrebi la ce psihiatru se tratează, căci în loc să se vindece, transmite şi altora răutatea sa...
În locul tău, Irina Alexandra, aş şterge imediat porcăriile arucate de înţeleptul... Anonim. Face foarte bine Şerban Huidu când postează numai comentariile care demonstrează că oamenii care le-au scris sunt sănătoşi la cap...

Anonim spunea...

Hmm...si eu care vroiam sa mai anim putin blog-ul acesta...;dar se pare ca am reusit,si unul ca''enkidu''a cazut,cum banuiesc ca face permanent,in plasa.Ce stii tu de ''libertatea'',de serban huidu...;te-ai tradat pustiule.Hal de ''viitor al tarii''.Cu malitiozitate stai bine,tata esti tu.Ma si amuz,imaginandu-mi cat te-ai straduit sa fii,si tu,acru.Esti la curent si cu politica observ,intelectualule.Inca o data te-ai tradat prin simplitatea com-ului tau,si a obsesiei exacerbate pt. monden(bendeac,huidu).Esti anost,si plicticos,''sensibilule''.Vezi,irina...ce ''razboi''?Pt.irina:out

Şerban Tomşa spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
Şerban Tomşa spunea...

Disputa de idei este foarte bună pentru animarea unui blog, dar nu cred că este cazul să ne enervăm sau să ne jignim. Am precizat că nu-l cunosc personal pe Claudiu Komartin şi de aceea nu i-o pot recomanda pe Irina. Chiar dacă scriitorii care se citesc între ei pot face acest lucru, fără să fie prieteni... S-a înţeles, probabil, că eu cunosc editori, dar nu prea mulţi...

K. spunea...

@Şerban Tomşa:
Domnule Şerban Tomşa, vă mulţumesc pentru tot!
Cuvintele dvs. mă ajută să cred mai mult în cuvintele mele. Poate că bucăţelele astea pe care le scriu eu sunt abstracte şi "greoaie" de cele mai multe ori, dar faptul că dvs şi alte câteva persoane nu le consideră fără sens, e destul pentru a naşte altele. Cât despre editori şi sfaturile pe care mi le daţi, vă mulţumesc din nou şi vă promit că o să vă trimit ceva curând şi că o să încerc să-l caut şi pe Claudiu Komartin.

@Enkidu
:) Enervant anonimul, nu? Şi pe mine m-a scos un pic din sărite, dar m-am gândit să-i lăsăm lui partea cu subtilităţile şi remarcile răutăcioase. Până la urmă trebuie să fim toţi împliniţi. Îţi mulţumesc pentru discursul de "apărare" care, deşi nu pare, cred că l-a supărat un pic pe partenerul de discuţie..:)

@Anonim
Ce-mi recomanzi pentru cină? Putem să-l întrebăm pe domnul Vadim dacă n-ai nicio idee. :) Poate-l mănânc pe Bendeac pe pâine şi, dacă îmi ajunge, îţi păstrez şi ţie pentru dimineaţă. Mulţumesc din nou. În afară de partea în care te-ai gândit să comentezi cuvintele domnului Şerban Tomşa, eşti un pic distractiv/ă. :)

culegătoarea de dimineți spunea...

Irina Alexandra, te admir, pur şi simplu. Eşti foarte talentată şi ai o imaginaţie cum rar mi-a fost dat să întâlnesc. Scrii divin, nici nu am cuvinte să comentez textele tale. Mă surprinzi de fiecare dată. Abia aştept să ţin în mâini o carte semnată de tine. Ai încredere în posibilităţile tale artistice şi ignoră monştrii plini de resentimente şi invidie cum e această anonimă care nu ştie decât să urască şi să înţepe...
Am avut un impuls de a-i răspunde cu aceeaşi monedă, însă mi-am dat seama că nu merită...Nu merită să mă cobor la nivelul ei şi nici s-o bag în seamă. Sunt perfect de acord cu Enkidu. Nu înţeleg care este problema ei ( fiindcă sunt convinsă că este o „ea”). Nu-i place.. să nu citescă. Cine a pus-o să intre pe pagina ta ? Sau te pomeneşti că este vreun mare critic literar :)) Mai are şi tupeul să-ţi zică „out” pe propriul tău blog! E penibilă şi are probleme grave la mansardă! Iar dacă Enkidu e un „sensibil”, atunci ea este un monstru! Într-o lume de monştrii mai există si sensibili şi visători..din fericire :)
Toată admiraţia mea, Irina Alexandra şi mult succes în lumea literară...în care ar fi păcat să nu intri...

K. spunea...

@Nicolle Daliss: Îţi mulţumesc din nou pentru cuvintele frumoase şi pentru felul în care spui ce crezi. Nu vreau nici să fiu modestă, nici să mint, aşa că trebuie să spun că mă bucur atunci când cineva îşi doreşte să ţină în mâini o carte semnată de mine. Cu toate astea nu pot să mă supăr atunci când alţii ar prefera să nu scriu nimic sau să scriu aforisme sau anunţuri publicitare. Îmi pare rău totuşi că pot să fac pe cineva să "sufere" pentru că sunt enigmatică, feminină, complicată, epuizantă...şi toate cele :) Credeam că astea sunt lucruri bune...:)

Tu eşti în Londra acum? Ţi-am mai spus că mi se pare foarte interesantă viaţa ta, nu?

Anonim spunea...

ce caracter urat ai;sa-ti zoresti,si sa-ti jignesti proprii cititori;nu sunt distractiv,nu stiu ce a putut sa te amuze;as putea sa fiu,dar nu-mi sta in caracter;desi,cuvintele nu au omorat pe nimeni,pana acum;mai,dar tie,cu mici exceptii,numai pustani iti scriu?esti naturala si comuna,cum era de asteptat;dar e normal la varsta ta,desi nu ne despart deloc multi ani;si uite cum s-au strans 11 com....Dar ajunge,ti-am acordat prea multa importanta,pt. o egocentrica si o fata usor influentabila,cum esti tu.Daca iti place sa citesti numai:''esti geniala irina",''te admir irina'',n-ai decat.Dar ce stiu eu,sunt''enervant''.NU da com.,pt. ca l-am scris doar pt. tine.OUT

Teodor spunea...

ce pasiuni starnesti :) na, tba sa ma bag in seama, nu? :)) fara comentarii intelectuale

K. spunea...

@Anonim: Îmi pare rău...comentariile intră automat. N-are rost să-l mai şterg acum. Cât despre caracterul meu...sper să nu fie chiar aşa cum spui şi mai sper să nu crezi asta de fapt.Mulţumesc pentru atenţia acordată, chiar şi pe termen scurt.Out să fie.
@Teodor: Nu cred ca se numeste pasiune...:)

culegătoarea de dimineți spunea...

@Irina Alexandra: Da, locuiesc în Anglia de 2 ani, dar nu cred că am o viaţă prea interesantă...încerc doar să mă bucur de ea şi să fac cât mai multe lucruri frumoase.. aşa cum faci şi tu :)
Mă bucur că a încetat anonima aia. Nu pune la suflet ce ţi-a scris.
Mult succes în continuare şi la cât mai multe poeme minunate!