irinadehartie.blogspot.com Web analytics

joi, 27 august 2009

Kyoto

Sunt un japonez înalt, cu părul lung şi ochii aplecaţi spre cer. Am trei documente de identitate şi cartea de vizită a unui doctor de sânge-albastru. Deţin trei hoteluri imature şi un aeroport confortabil. Plănuiesc să-mi cumpăr un set nou de picioare pentru că cele originale s-au cam demodat. Câteodată citesc de nevoie. Literele îmi dau o oarecare încredere şi de multe ori idei pentru afacerile cu paranteze rotunde de import. Am şi defecte, deşi n-aţi crede. Mă roşesc când vânzătoarele îmi spun mulţumesc. Simt nevoia să le contrazic, dar tac cu mult tact. Să nu credeţi că sunt bătrân. Am mai puţin de şaisezeci de ani, deşi codul de bare indică altceva.
Sunt un japonez înalt, cu părul lung şi ochii aplecaţi spre cer.
Câteodată mânânc prăjituri cu năut.

3 comentarii:

Anonim spunea...

ai putea sa imi faci o favoare? sa intrebi ceva din partea mea. intotdeauna mi-am dorit sa stiu cum arata cerul de sus. in sfarsit am gasit pe cineva care stie raspunsul si sunt incantata. de acolo de sus noaptea e instelata? luna e tot rotunda? si soarele ... soarele e tot la fel de calduros? :o) daca iti raspunde sa ii spui multumesc din partea mea. daca roseste sa i zambesti frumos :) si sa imi spui care i-a fost reactia :o)

K. spunea...

"Cerul? Ce-i ăla?"
Eu îi zâmbesc frumos de teamă să nu roşească.
"Aaa...de-aici de sus lucrurile se văd mici. Şi galbene. Luna e o femeie delicată cu zambile mov în loc de ochi şi ardei iuţi pe post de buze. Stelele sunt stele. Aproape vedete. Mici şi albe, deşi încearcă să mă păcălească de când lumea că sunt galbene şi ele, ca şi oamenii. Soarele...soarele e un profitor. Vorbeşte două limbi străine şi zice că-i mut. Aleargă cerul în lung şi-n lat şi zice că are febră. Câteodată-mi spune că e inginer. Altădată scrie poezii cu luceferi. Soarele a-ngheţat de mult. Acum e rece ca voi.
"Mulţumesc mult. M-a rugat cineva să..." Zumzetul din aeroport acoperă cuvântul.
El roşeşte, iar eu îi sărut obrajii şi alerg după avionul care se îndreaptă naiv spre soare.
"Cunoşti cumva o fată în Paris...Paris..Paris...?"
Ecoul răsună sub stele.
"N-o cunosc, dar îi transmit."

Anonim spunea...

Multumesc ca mi-ai satisfacut aceasta curiozitate. este frumos sa ai luna, soarele si stelele ca prieteni ;o) in cand vrei soare sa ai soare, cand vrei o seara romantica, sa ai luna si o multime de vedete ;o) iar cand esti trist, sa se innoureze putin ... dar numai putin ;o) iar apoi sa rasara iar soarele