irinadehartie.blogspot.com Web analytics

miercuri, 10 martie 2010

Trebuie să-ţi spun şi altceva

În nu ştiu ce an, târziu după naşterea mea, certificatele de naştere au început să se scrie la calculatoare vechi, cu unităţi mari şi albe, ascunse sub mese de lemn, şi de multe ori descompuse de câte o doamnă curioasă. (Pe Zelta o cheamă aşa pentru că tastatura se încurcase în opţiuni, taste şi degete arătătoare.) Mă gândesc şi mă întreb în acelaşi timp (deşi nu ştiu cum reuşesc) câţi cercei pierde o femeie pe an. Şi câţi sunt găsiţi de bărbaţi. Câţi ajung la alte femei. Câte scrisori scriu copiii. Şi cum se mai cumpără astăzi freziile. Mă întreb cum se pleacă la Viena. Şi-apoi mă gândesc la certificatul de naştere al oamenilor care nu s-au născut, la ultimii o sută de metri dintr-un drum printr-un aprilie mascat în iunie, la ochii celor supăraţi pe vagoanele metroului de sub liniile de tramvai şi mai ales la ochii funcţionarelor îndrăgostite nu ştiu din ce motiv de zgomotele seci ale tastelor. Şi mă pierd într-o cutie de şerveţele, mă sălbăticesc şi promit somn. Toate astea în timp ce dincolo de tastele scurte şi tocite se caţără pe Pacific soldaţi întorşi acasă fără oscaruri. Serviţi puţină confuzie? Nici măcar nu e la ofertă.

Niciun comentariu: