irinadehartie.blogspot.com Web analytics

joi, 25 martie 2010

Sâmburi de mere încrucişate

Sandale mărunte, stropite cu fulgi de porumb mov, căţărate împotriva voinţei mele pe unghiile mici, apăsate şi mişcate de toate participiile de pe casa scării. Măsor ofuri. Colecţionezi datele măsurătorilor mele pe vârste. Mă costă trei lebede. Cumpăr un soldat aproape american. Îl duc la el acasă, îi povestesc despre Tolstoi, îl îmbrac cu plapuma plină de suflete de aproape-lebede şi-i explic cum că Berlinul e plin de oameni cu ochii negri şi că mi-am îmbogăţit degetele mici cu schimburi valutare, când mai înalte, când mai subţiri, când mai puţin yankee şi mai mult neactualizate. În ochii lebedelor se "sinepictează": timpul căţărat pe distanţă, dezechilibrul şi găselniţele tehnologiei, oameni care se iubesc fără să ştie că nu se ating, toate literele din cuvântul "aur" şi punctul-de-la-capăt impresionat de un scriitor de-aici, de lângă, de la sârbi - de unde ai fi crezut tu când erai mai mic că vin numai gumele în formă de ţigări-. Sunt cel mai frumos cotor de măr din lume. Pe Michelangelo îl păstrez în sâmburi.

"Şi când colo, ce crezi, trebuie să te ocupi de cuvânt când încă nu e cuvânt. Ca pe vremuri, în tinereţe, când te ocupai de dragoste când încă nu era dragoste..." (Milorad Pavić-Peisaj pictat în ceai)

Niciun comentariu: