irinadehartie.blogspot.com Web analytics

joi, 28 ianuarie 2010

Coşmar de ianuarie. Frigul provoacă lipsă de imaginaţie.

Numai mie mi se pare că limba română e rotunjoară şi are trei ochi şi buzele lipite, fruntea lată şi părul încurcat şi pe alocuri albastru? Şi că e totuşi frumoasă? Că îi sclipesc dinţii şi are sânii frumoşi şi pantofi eleganţi cu toc nu prea înalt? Pentru mine limba română poartă rochie de seară dimineaţa la zece, într-un bar nu prea aglomerat cu muzică house. Limba română găteşte spanac cu ciuperci la toate orele de limbă pentru străini. Are şi ceva enervant. Deloc exotică, dar exact ca o păpuşă rusească, limba română e efervescentă ca o vitamină cu gust de varză acră într-un pahar de apă de la robinet. Mie mi-e dragă. Fără să fiu departe, aşa cum se întâmplă de obicei.

Pretextele acestor cuvinte sunt mici, dar late. Primul ar fi că de câteva zile, aflându-mă în ţara ei (a limbii române), am reuşit să o vorbesc doar 10%, restul cuvintelor pierzându-se printre eñes, zetas şi jotas. (Lucru care la început e interesant, dar cu timpul devine puţin frustrant. Ca şi lipsa televizorului) Al doilea, provenit din primul, e coşmarul de azi-noapte în care, surprinzător sau nu, voiam să vorbesc româneşte şi nu reuşeam. O noapte întreagă, aceeaşi poveste. M-am trezit la un moment dat, aproape plângând, şi mi-am spus cu voce tare: "¡Pero habla rumano, mujer!" Al treilea e articolul diacriticii (http://diacritica.wordpress.com/2010/01/27/demonstrative/) despre demonstrative. Ultimul e pauza în care mă aflu acum, într-un bar în care din păcate n-a venit nimeni în rochie de seară, între o oră de spaniolă şi una de română. Săracul străin supus chinurilor femeii excepţionale cu buzele lipite!

3 comentarii:

Ivcelnaiv spunea...

Liberté, égalité, naïveté
Un om căra în spate
Un dram de naivitate.
http://www.ivcelnaiv.blogspot.com/

alex`simplY spunea...

prefer sa nu comentez :))

Ion Anamaria spunea...

Mi-am lansat si eu o mica facere ca sa ii spun asa de acasa.De…criza ne impinge la multe.In fine…Sunt cateva chestii pe care le fac eu,sau le cumap si le vand.Sunt chestii destul de speciale si de diferite de ce gasesti in mod obisnuit pe piata,si sunt la niste preturi foarte joas(dupa parerea mea,in comparatie cu alte locuri pe unde le-am mai vazut pe cele nefacute de mine).Asa ca te rog sa imi permiti sa imi pun adresa blogului pe al tau,si daca iti plac chestiile pe care le fac,poate mai recomanzi si altora.Ms
http://netshopingcenter.blogspot.com/2010/02/corpuri-de-iluminatlustrelampadarelampi.html