irinadehartie.blogspot.com Web analytics

marți, 7 septembrie 2010

Când nu poţi să taci, spui adevărul cu alte cuvinte. Minţi adică.

Îţi pui rochia cu cercuri delicate: negre, albe şi mov. Îi închizi fermoarul. Pantofii. Te aşezi pe iarbă, cu capul pierdut în perdeaua plină de cafea şi te uiţi la cerul fără lună, la blocul din faţă - care stă să cadă- la milioanele de vise încălcate, abia prinse şi ele în zalele ciorapilor, la picioarele cosmopolite, la firele de smalţ pierdut în note muzicale mute de supărare, la culegerile cu bufniţa, la uşa care s-ar putea deschide oricând, la baletul nedansat, la telefonul care sună a papagal verde de opt ani frumoşi, la picioarele îngrijorate, la culegerea cu bufniţa, la culegerea cu bufniţa. Cine nu-şi aminteşte culegerea cu bufniţa? Am o bănuială că acolo mai stă încă nedescoperită o metaforă. Revin. Când eram eu mai puţin nebună, mai speriată de pericole reale şi mai mult cu ochi decât cu gene, am adormit cu capul pe masa din bucătărie. Şi-am visat floricele de porumb cu miere de salcâm şi flori de iarbă care răsăreau neruşinate din perdeaua plină de cafea în care eu - fără coroniţe, planuri sau lipsuri- îmi sprijineam părul şi mintea când dormeam pe biroul din dormitor.

2 comentarii:

adelina spunea...

Cand nu poti sa taci iti scrii propriile "exuvii"...Simona Popescu zicea:" Pielea cuvintelor e o piele straina", un exuviu strain, minciuna pe care adevarul o dezbraca la fel cum printii si printesele din povesti se dau de trei ori peste cap ca sa isi recaptele identitatea. Alte cuvinte inseamna alte metamorfozari, alte renasteri pe care le imprumutam vremelnic cand stam muti de uimire in fata unei raspantii deontologice.

K. spunea...

Adelina...Eu cred că oamenii care scriu (adeverinţe, poezii sau formule matematice) mint încet-încet şi nici nu mai ştiu când vorbesc despre adevăr şi când despre scaune albastre de birou de lemn. Vorbim şi noi ca să nu ne speriem senzaţiile. Îmi plac prinţesele care se dau peste cap de trei ori. Şi dacă mai sar şi coarda încrucişat...şi mai bine :) Mulţumesc pentru comentariu.