irinadehartie.blogspot.com Web analytics

vineri, 29 octombrie 2010

Întâmplări înainte de vreme

Într-o librărie mică, undeva în vecinătatea cea mai intimă a liniilor de tramvai, l-am văzut astăzi pe Harry Potter. L-am recunoscut. Şi el pe mine. M-am uitat în ochelarii mari -la modă din nou după veşnicii de ruşine- mi-am dat seama că e el şi i-am zâmbit cumva fără voie; mi-am cerut iertare pentru că n-am văzut niciun film cu domnia sa şi pentru că nu mi-am permis să-i răsfoiesc cărţile, şi-am ieşit nelămurită din librăria cu tramvaie. Cam despre asta e vora, îmi spun. Toată existenţa mea se învârte în secunda numărul treizeci şi cinci din ziua cu v a anului cu plus şaptezeci şi cinci, în jurul unui personaj fantastic devorat de copii şi părinţi şi despre care nu ştiu nimic altceva decât că l-aş recunoaşte în orice situaţie, oricât ar fi ea de reală şi nerealistă, dar cinstită. M-am îndreptat nemulţumită de mine spre magazinul cu cosmetice fermecate şi mi-am cumpărat ceva cu dungi ca să mă mai scoată din atmosfera de peliculă dictată de stilouri magice impresionate de daimoni copilăroşi pregătiţi pentru mărţişor în luna octombrie. 

Ca să nu rămân speriată am adăugat un kilogram de gutui necoapte. 

Niciun comentariu: