irinadehartie.blogspot.com Web analytics

sâmbătă, 21 noiembrie 2009

Trei ori douăşunu

Pe sufletul meu se scurg două picături de dimineaţă. Încet. Douăşunu. Douăşunu. Douăşunu.Întreb. De ce dimineaţa are gust de noapte de fiecare dată când te trezeşti în mijlocul visului cu pinguini. Că eu m-am săturat de luna albă. Aş vrea una mai verde, mai puţin păcătoasă, mai puţin salvatoare. M-ar mulţumi calitatea mai slabă şi vocea mai puternică. Vreau să mă strângi puţin, dimineaţa. Dimineaţa albă şi fotografia de buletin. Ca şi cum în ea ar încăpea clădirile dărăpănate şi cerşetorii nespălaţi, vaza de cristal, cartea la reducere, patul pentru copii, visul cu pinguini şi condiţionalul imposibil. Pe sufletul meu fusese primăvară. Şi l-am şters cu buretele plin de cafea, aproape convinsă că primăvara nu există decât în manualele de supravieţuire în alte emisfere.
Mă consolez cu melodii sălbatice şi cu şampon fără miros. Îmi spăl mâinile cu zahăr şi gusturi literare nesolicitate.

2 comentarii:

Şerban Tomşa spunea...

În picăturile tale de dimineaţă se rostogolesc două turturele glazurate. Luna verde a coborât de pe munte şi îţi imprimă, pe pervazul mansardei, condiţionale argintate. Aburul sărbătorilor se pregăteşte să se prefacă în gravură pe sticlă... Doamne, Irina, din ce constelaţie vine sufletul tău şi cum îi scoţi fundele şi clopoţelul de platină, atunci când îl culci ?

antiplictiseala spunea...

face 63. pls click
http://designmylaptop.ro/inscrieri/c8ad48979b7a1511b1606a1b91662b64/