irinadehartie.blogspot.com Web analytics

miercuri, 22 martie 2017

Eu sunt....(Eu eram...) - aprilie 2009

Ochii aproape tineri care se trezesc dimineaţa în altă limbă. Primele mişcări ale orei opt şi ultimele ale nopţii. Între ele sunt cartea pe care o port în geantă şi ştampila aruncată pe hârtiile prea grele pentru luna aprilie.
Amestecate în cazanul fiinţei, amintirile mele şi ale celor din urmă se pierd între frânturile de poveşti imaginate. Duminicile îmi dau ocazia să mă imaginez şi linia dintre ce am fost, ce aş vrea sau ce aş putea să fiu şi ce sunt se şterge ca amintirea unui pilot beat. 
Sunt de hârtie. Mă minunez când sărut unghiile florilor şi mă rujez numai în faţa televizorului prăfuit. Sunt un ochi de carton la fel de albastru ca şi celălalt şi câteva buze, atât superioare cât şi inferioare, care se trezesc dimineaţa umflate de vise. Am trei speranţe ascunse fiecare în câte un muzeu din lume şi o semnătură furată de la părinţi. Sunt o pereche de mâini care iubeşte o pereche de picioare, câteva glezne vulnerabile, vreo douăzeci de degete şi nişte gânduri neuniforme. N-am niciun strop de farmec şi nu port uniformă pentru că nu am unde.
Sunt cei douăzeci şi doi de ani pe care i-am arhivat şi câte puţin din cei care mi-au trecut pragul ochilor; o înghiţitură din fiecare film care m-a văzut şi o clipire din fiecare carte pe care am răsfoit-o. Sunt pijamaua groasă de iarnă şi şoldurile goale de vară.
Sunt invidioasă şi citesc ca să nu rănesc cărţile. Întârzii tot timpul la bibliotecă şi ajung mai devreme la locul de întâlnire. Catifeaua e întotdeauna neagră sau verde închis. Am două zodii şi le tratez ca pe păpuşi de bâlci.
Sunt semnul cifrei unu şi forma infinitului.

Să născocim un dicţionar al oamenilor. Cred. 

Niciun comentariu: